مردی شبیه عکسهایش

نوشته های رامین مددلو در فضای مجازی

مردی شبیه عکسهایش

نوشته های رامین مددلو در فضای مجازی

مردی شبیه عکسهایش

بسم الله
نوشته های رامین مددلو. اهل شهر خوی
فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق علیه السلام/ دانشجوی دکتری دانشگاه مفید قم رشته علوم سیاسی/ پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام

پیام های کوتاه
آخرین نظرات
يكشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۴، ۰۸:۵۷ ق.ظ

کلاس درس "عدالت آموزشی" دکتر لوینسون

مدرس:

دکتر ماریا لوینسون استاد دانشکده آموزش دانشگاه هاروارد و دانش آموخته دانشگاه آکسفورد است. او یک فیلسوف سیاسی هنجارگراست که درباره آموزش مدنی، چندفرهنگی، توانمندسازی جوانان و اخلاق آموزشی می نویسد. پروژه اخیر وی عدالت در مدارس است. در این پروژه او تحلیل های فلسفی و مطالعات تجربی مبتنی بر مدارس را ترکیب کرده است تا ابعاد پیچیده  ارزیابی، دستیابی و آموزش عدالت در مدارس را مشخص سازد. این پروژه ابزاری به دست مربیان می دهد تا در اقدامات خود تصمیمات درست را اتخاذ کنند. همچنین با نشان دادن وضعیت پیچیده مدارس نظریه پردازان سیاسی را وادار می کند تا نظریات عدالت را توسعه دهند. (توضیحات بیشتر درباره این پروژه در صفحه معرفی دکتر لوینسون: http://www.gse.harvard.edu/faculty/meira-levinson)


معرفی کلاس:

مربیان و سیاستگذاران آموزشی به طور منظم از سوی تصمیمات اخلاقی شان به چالش کشیده می شوند. به عنوان مثال، درباره دانش آموزی که با مسائل عاطفی به عنوان کسی که اغلب مخل نظم کلاس است شناخته می شود، چه باید کرد؟ آیا معلمان باید از هر گونه افزایش نمره خودداری کنند؟ حتی اگر این افزایش نمره برای کمک به دانش آموزی باشد که همزمان با تحصیل، کارگری نیز می کند چطور؟ آیا این عادلانه است که برای گسترش مزایای مدرسه جهت دستیابی به نتایج برجسته دانشگاهی، نرخ تحصیل در آن مدرسه افزایش بسیار یابد؟ زمانی که بسته شدن یک مدرسه یا خط مشی های ارزیابی معلم، اثرات نامناسب بر جوامع کم درآمد رنگین پوست می گذارد، آیا به خودی خود این امر را می توان نشانه ای از بی عدالتی دانست؟ اغلب این نوع از سوالات ذیل عنوان چالش های تکنوکراتیک مدیریت، الزامات قانونی یا الزامات مسئولیت پذیری پاسخ داده شده اند. اما در این کلاس ابعاد اخلاقی اقدام و سیاستگذاری آموزشی با تمرکز بر عدالت بررسی خواهند شد. این کلاس برای اساتید و دانشجویان دکتری تمامی رشته ها طراحی شده است.

از جمله اهداف کلاس موارد ذیل است:

. شناسایی، تحلیل و ارزیابی چالش های اخلاقی در سیاست ها و اقدامات آموزش عالی

. به کار بردن مفاهیم و اصول هنجاری در پاسخ به پرسش های اقدام و سیاستگذاری آموزشی


محل تشکیل کلاس:

دانشکده آموزش دانشگاه هاروارد.


منابع اصلی درس:

-Kennedy, Randall. For Discrimination: Race, Affirmative Action, and the Law. New York: Vintage, 2015

-Ross, Catherine J. Lessons in Censorship: How Schools and Courts Subvert Students' First Amendment Rights. Cambridge: Harvard University Press, 2015

-Levinson, Meira and Jacob Fay, editors. Dilemmas of Educational Ethics: Cases and Commentaries. Cambridge: Harvard Education Press, 2016.

مدت زمان:

ترم بهار سال 2016. روزهای سه شنبه و پنج شنبه. هر جلسه 2 ساعت.


سرفصل های درس:

1-عدالت و برابری. 2-بی عدالتی، احترام و به رسمیت شناختن 3-استحقاق و پاسخگویی 4-آزادی و دموکراسی


آدرس اینترنتی معرفی کلاس:

https://canvas.harvard.edu/courses/8668

نظرات  (۱)

شمایی تو جایی درس خوندی که آرزوی من بوده و تو رشته ای که آرزوی من بوده 

ایام فاطمه رو خدمت شما تسلیت میگم

http://khabis.ir
پاسخ:
بر شما نیز این ایام تسلیت باد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی