مردی شبیه عکسهایش

نوشته های رامین مددلو در فضای مجازی

مردی شبیه عکسهایش

نوشته های رامین مددلو در فضای مجازی

مردی شبیه عکسهایش

بسم الله
نوشته های رامین مددلو. اهل شهر خوی
فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق علیه السلام/ دانشجوی دکتری دانشگاه مفید قم رشته علوم سیاسی/ پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۱۰ ق.ظ

کلاس درس "آموزش برای تغییر جامعه"

آموزش برای تغییر جامعه: آماده سازی دانش آموزان برای از بین بردن نژادپرستی

-مدرس:

دکتر عالیه الامین[1] دوره فوق دکترای خود را در زمینه آموزش گذرانده است. وی دانش آموخته دانشگاه هاروارد است. او در تحقیقات خود بر روی این موضوع که چگونه مدارس می توانند به عنوان اهرم عدالت اجتماعی و عدالت نژادی کار کنند، متمرکز شده است. او خود سابقه معلمی و مدیریت در مدرسه را دارد[2].


-معرفی کلاس:

نابرابری و سرکوب در ایالات متحده به خصوص در ابعاد نژادی آن باقی مانده است. نژادپرستی هنوز در تاروپود جامعه آمریکایی باقی است. مدارس، یک نهاد سیاسی و اجتماعی غالب، مفاهیم نژادی را ایجاد کرده و آنها را به عرصه عمل به کار می برند. تنها مدارس قدرت پایدار کردن ایدئولوژی و چارچوب های نژادپرستانه را دارند. مدارس همچنین یک فرصت منحصربه فرد برای تجهیز دانش آموزان به مهارت های لازم جهت ساخت یک جامعه عادلانه تر هستند. این کلاس بر روی مفاهیم و تصوراتی متمرکز خواهد شد که به جوانان رنگین پوست کمک می کند تا هم از سویی در جهت مقاومت در برابر مشکلات منعطف شوند اما از سوی دیگر همچنان در برابر شرایط نژادپرستانه مقاومت کنند. مفاهیمی مانند: احساسی قوی از یک هویت نژادی-قومی، تعهد جمعی، آگاهی انتقادی. دانش آموزان به بررسی ترویج این مفاهیم از سوی مدارس و سازمان های آموزش و پرورش می پردازند. این نهادها مفاهیم مدنظر را از طریق استراتژی های مبتنی بر عملکرد گسترش می دهند. استراتژی هایی مانند مدارس مبتنی بر نژاد همگن، باسوادی انتقادی، مطالعات قومی و هنرهای انتقادی.

از جمله اهداف این کلاس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-تعریف و توضیح تفاوت ها میان انعطاف پذیری، مقاومت و آزادی. 2-توضیح استراتژی های شناخته شده برای دانش آموزان رنگین پوست جهت مقاومت و آزادی مانند آگاهی انتقادی، تعهد جمعی، هویت قوی نژادی-قومی. 3-بیان و نقد اقدامات مدارس موجود در جهت آموزش مفاهیم مورد بحث به دانش آموزان. 4-طراحی یک مداخله آموزشی ضدظلم با بهره گیری از مفاهیم آزادی. 


-محل تشکیل کلاس:

دانشکده آموزش دانشگاه هاروارد


-منابع درس:

مشخص نشده است.


-مدت زمان:

ترم بهار 2016، روزهای دوشنبه هر هفته، به مدت 3 ساعت


-سرفصل های درس:

مشخص نشده است.


-آدرس اینترنتی معرفی کلاس:

http://www.gse.harvard.edu/course/spring-2016/t014-educating-transform-society-preparing-students-disrupt-and-dismantle-racism



[1] Aaliyah El-Amin

[2] http://www.gse.harvard.edu/faculty/aaliyah-el-amin

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۱:۱۰
رامین مددلو
چهارشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۵۵ ب.ظ

کلاس عدالت سندل: متن و خلاصه جلسه نهم

سلاح های مزدور

 

آنگاه که جلسه قبل را به پایان رساندیم، نظریه دولت از طریق رضایت لاک را بحث می کردیم، و این سوال پدید آمد: محدودیت های یک دولت که حتی موافقت اکثریت نمی تواند آن دولت را باطل کند، چیست؟  این سوالی بود که ما جلسه قبل را با آن به پایان رساندیم. ما دیدیم که در قضیه حقوق مالکیت از نگاه لاک، یک دولت منتخب دموکراتیک حق گرفتن مالیات از مردم را دارد، حق گرفتن دارایی مردم را برای اهداف و خیرهای عمومی دارد و این امر نیازمند رضایت هر شخص به هنگام تصویب و جمع آوری مالیات نیست بلکه نیازمند یک اقدام پیشینی رضایتمندی برای پیوستن به جامعه است: گرفتن تعهد سیاسی.

اما یک بار که شما متعهد می شوید، شما با محدود شدن به وسیله اکثریت، بیشتر به جهت مالیات، موافقت می کنید.

"اما..."  (شما ممکن است بپرسید) "اما درباره حق زندگی چه؟" دولت می تواند مردم را به خدمت اجباری فراخواند و آنها را به جنگ بفرستد؟

درباره اندیشه ای که ما متعلق به خودمان هستیم، مال خودمان هستیم چه؟ اگر دولت بتواند از روی اجبار و از طریق زور بگوید: شما باید بروید زندگی تان را برای جنگیدن در عراق به خطر بیندازید، این سخن ناقض اختیار نیست؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۰:۵۵
رامین مددلو